En kväll i London

En måndagkväll i oktober 2009 befann sig jag och 2 vänner i London, vi visste inte då vad kvällen skulle bjuda på. Där vid 8 tiden på kvällen bestämde vi oss för att gå på ett ställe som heter Slug and lettuce som ligger vid Fulham Broadway. Där serverades ölen för 1.50/pint. Ingen av oss var speciellt festsugen utan vi tänkte bara gå dit för att ta en öl eller två. Minns att en av oss var på dåligt humör och bara ville hem till stället vi bodde på, han skulle köpa ost och bröd och gå hem och äta en smörgås. Vi bjöd han på någon öl och där vid 10 tiden kom en bekant från Holland till Slug and lettuce, då sken han upp som en sol och därefter dracks ölen som vatten. Inte långt efter Holländarens ankomst kom 3 svenska tjejer till stället. Dessa hade vi träffat ett par gånger innan och då var partyt igång på allvar. Slug and lettuce bjöd på en sjukt hög musik och av låtarna som spelades var det mest anmärkningsvärda Cotton eye joe med Rednex. När den låten spelades förvandlades Slug and lettuce till ett brinnande inferno. Det  beställdes kanna efter kanna med öl och där vid 12 stängde Slug and lettuce. Vi var förstås inte nöjda där, vi gick på ett ställe där i närheten som hade öppet till två. Vi slog klackarna i taget och dansade som tok. Där vi halv 2 hade jag fått nog av det goda, jag lämnade stället ensam och satte mig på bussen som gick åt helt fel håll. I bussen träffade jag på en uteliggare, jag minns att han tiggde pengar. Men jag sa som det var, jag har inga pengar till dig. Jag gav honom dock en sak, och det var mitt trasiga ICA kort. Jag sa en kod till honom och han klev av bussen och sprang mot närmaste bankomat. Sjukt roligt tyckte jag att det var. På bussen fanns också en riktigt vänlig själ. Jag sa till honom vart jag skulle och han beskrev en väg jag skulle ta. Jag hoppade av vid nästa stopp, där hade jag aldrig varit förut. Jag tänkte noga på vad han sagt och jag började irra. Efter kanske 10 minuter så började jag känna igen mig, jag var då på samma gata som hostlet vi bodde på. Då kände jag mig rusktigt nöjd, tur en sådan gång att man har ett hyffsat lokalsinne. Jag kom ensam till hostlet alltså och gick in för att ta mig en dusch. Där somnade jag och vaknade inte förrän halv 6. Detta var en helt otroligt rolig kväll! Kan direkt säga att dagen efter inte var fullt lika roligt.

Kommentarer
Postat av: Klasse

haha vafan,du kommer alltså ihåg vad som hände med Ica kortet. Humor :)

2010-01-09 @ 10:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback